Wat zijn de 3 soorten hondenvoer?

Droogvoer is het meest economische type commercieel hondenvoer, en dit is de reden dat veel eigenaren het voor hun hond kiezen. Houd er rekening mee dat hondenvoer in blik duurder is dan het kopen van grote zakken droog hondenvoer, hoewel u geld kunt besparen door het in bulk te kopen. . Ondanks dat het minder verwerkt is dan droog hondenvoer, heeft het wel een hoger watergehalte, wat het gehalte aan voedingsstoffen kan verlagen.

Zoek altijd naar hondenvoer in blik dat is geëtiketteerd als 100% nutritioneel compleet. Er is veel ophef geweest over de voordelen van rauw hondenvoer, omdat het de biologische en evolutionaire wortels van uw hond nabootst. Het is echter niet de beste keuze voor honden met een samengesteld immuunsysteem. Afhankelijk van de voedingsbehoeften van uw hond, kan rauw hondenvoer ook een verhoogd vetgehalte bevatten.

Wanneer u kiest tussen de verschillende soorten hondenvoer om uw geliefde huisdier te geven, moet u beginnen met na te denken over het ras, het geslacht, de leeftijd, het gewichtsniveau, het activiteitsniveau en het temperament van uw hond. Houd ook rekening met uw budget- en gemaksniveau. Als u een product koopt, zorg er dan voor dat u de kwaliteit van de ingrediënten controleert om er zeker van te zijn dat het qua voedingswaarde compleet is, met de juiste hoeveelheid essentiële voedingsstoffen zoals eiwitten, vetten of oliën, mineralen, vitamines, koolhydraten en water. Voor huisgemaakt en rauw hondenvoer is het altijd het beste om de dierenarts van uw hond te raadplegen.

Hoewel brokjes diëten zijn gemaakt met gemak in gedachten, zijn de verschillende soorten hondenvoer van vandaag grote sprongen gekomen op het gebied van kwaliteit. Hondenformules zijn gevorderd, samen met onze kennis van de anatomie van honden. Nat hondenvoer is een andere veel voorkomende manier van voeren. Net als brokjes heeft ingeblikt voedsel zowel negatieve als positieve punten.

Ingeblikt voedsel is het op één na populairste voerformaat voor honden. Ingeblikt voedsel is niet langer beperkt tot de standaard metalen blikcontainer. Pouches en Tetrapaks worden aangeboden voor eigenaren van gezelschapsdieren die op zoek zijn naar een BPA-vrije optie of op zoek zijn naar een milieuvriendelijkere verpakkingskeuze. Ingeblikt voedsel kan alleen of naast droge brokjes worden gevoerd.

De hogere kosten van ingeblikt voedsel leiden er vaak toe dat eigenaren van gezelschapsdieren het voeren als aanvulling op andere diëten. Rauwe diëten leveren de meest natuurlijke vorm van dieet en de meest complete voeding die u voor uw huisdier kunt bieden. De voordelen van het voeren van een voedingsuitgebalanceerd rauw dieet overtreffen die van brokjes of ingeblikt voedsel ver. Rauwe diëten behouden alle voeding van elk ingrediënt, in vormen die het lichaam van uw huisdier op de juiste manier kan gebruiken.

Synthetische vitamines en mineralen toegevoegd aan gekookte diëten, zijn vaak minder beschikbaar of worden niet zo efficiënt verteerd als die afkomstig zijn van natuurlijke, onbewerkte voedselbronnen. Gevriesdroogde rauwe diëten zijn een vorm van rauwe voeding die aan populariteit wint. Hoewel ze volledig rauw zijn, is het vocht verwijderd en is het product geperst tot kleine pucks, pasteitjes of pellets. Honden zijn, in tegenstelling tot katten, geen strikte carnivoren.

Hoewel vlees het grootste deel van hun dieet uitmaakt, kunnen gedomesticeerde honden ook voedingsstoffen afleiden uit granen, fruit en groenten. Deze niet-vleesproducten zijn niet alleen vulstoffen, maar kunnen een waardevolle bron zijn van essentiële vitamines, mineralen en vezels. Een goed hondenvoer bevat vlees, groenten, granen en fruit. PFMA vertegenwoordigt tal van fabrikanten van verschillende diervoeders.

Deze kunnen compleet of complementair zijn, nat, droog of rauw. ALLE leden van PFMA houden zich aan strikte wetgeving en zorgen voor voedzame voeding voor uw huisdier. Misschien wel het meest voorkomende en zeker het meest economische type hondenvoer, brokjes of droog hondenvoer wordt gekocht door de zak vol en wordt geleverd in knapperige bijtgroottes. U zult ook verbeterde energieniveaus en uithoudingsvermogen bereiken, zelfs bij honden met overgewicht, senioren en beperkte mobiliteit.

Hoewel de uiteindelijke beslissing bij u ligt, is een gesprek met uw dierenarts van vitaal belang om te beslissen welk type hondenvoer het beste is voor uw huisdier. Sommigen van hen zijn zelfs niet zo goed uitgebalanceerd en kunnen uw hond later in zijn leven tot onevenwichtigheden in de voeding leiden. Met huisgemaakt hondenvoer bereidt u de maaltijd voor uw hond op dezelfde manier als voor uw menselijke familieleden. Als uw hond de nierfunctie aanzienlijk heeft verminderd, zal een eiwitarm dieet de werkdruk voor de nieren verlagen.

De ingrediëntenlijst op een hondenvoerlabel vertelt u niet de kwaliteit van de ingrediënten of waar ze vandaan komen, en sommige fabrikanten splitsen de ingrediënten op om de distributie gelijkmatiger te maken. Hiervoor moet u rekening houden met de grootte van uw hond om het aantal calorieën dat het nodig heeft beter te begrijpen. Droog hondenvoer, ook wel brokjes genoemd, is een van de bekendste en handigste van alle soorten hondenvoer. Ze kunnen af en toe aan uw hond worden gegeven, maar ze moeten op zichzelf niet als een dieet worden beschouwd, omdat ze niet de voeding bieden die uw hond nodig heeft.

Activiteitsniveau, tijd van het jaar, verpleging, ziekte en meer factoren kunnen allemaal van invloed zijn op hoeveel een hond moet eten. .